Firmowe gadżety reklamowe to przedmioty, które na swojej powierzchni posiadają logo firmy i/lub motto firmy. Rozdawane są najczęściej na konferencjach i szkoleniach lub rozsyłane do klientów i partnerów biznesowych z fakturą czy przy okazji paczek świątecznych.

Każdy z nas na pewno ma w domu przynajmniej jeden długopis z logiem firmy, która nie jest nasza. One się pojawiają w domu i czasem nikt nie wie, nawet skąd 😉 Kolejny długopis, breloczek, notesik czy smycz. Akurat długopis często nam się przydaje – zdarza nam się coś nim pisać. Gorzej (a najczęściej tak jest), kiedy darmowe gadżety reklamowe lądują w koszu – i to jeszcze zanim wyjdziemy z sali konferencyjnej.

Jak sprawić, żeby gadżety reklamowe z nadrukiem naszego logo, grafiki lub motto, nie lądowały w śmieciach, żeby uczestnik konferencji postanowił zabrać je do domu i może nawet z nich korzystał, tym samym umacniając w jego głowie wizerunek naszej firmy? Odpowiedź może wydawać się banalna, ale po prostu powinniśmy postawić na praktyczne gadżety reklamowe lub gadżety reklamowe premium.

Ktoś mógłby się teraz oburzyć, że przecież długopis jest bardzo przydatną rzeczą i miałby całkowitą rację. Tylko, że jest to najczęściej wybierany przez firmy gadżet i dlatego uczestnicy kongresów, konferencji czy targów podczas tylko jednego spotkania dostają ich mnóstwo. Ale jest dla nas szansa, jeśli nie chcemy rezygnować z długopisów (w końcu jest to jeden z tańszych gadżetów firmowych, które możemy zakupić). Wystarczy postarać się, by nasz długopis był NAJŁADNIEJSZY. Ludzie lubią po prostu ładne rzeczy. Będą chcieli pisać długopisem, który wygląda estetycznie, który nie ma zbyt dużego, nachalnego logo i który jest w kolorze, który spodoba się większości osób. To może wydawać się głupie, ale równie ważny co kolor, jest sam kształt owego długopisu. Niektóre rodzaje długopisów po prostu są lżejsze lub lepiej leżą w ręce. Postaw więc na wysoką jakość i dobry projekt.

Nietypowe gadżety reklamowe – przykłady

Tak samo jak ludzie lubią ładne rzeczy, tak samo też gustują w ciekawe gadżety reklamowe. I na tych chcielibyśmy się teraz mocniej skupić. Jakie oryginalne gadżety reklamowe dla firm wybrać? Ostatnio firmy produkujące tego typu gadżety prześcigają się w pomysłach. Nam szczególnie spodobał się pomysł z kubkami termicznymi – w końcu kubek z gorącą herbatą lub kawą jest ważnym elementem podróżowania, zwłaszcza w delegacji. Każdemu szanującemu przedsiębiorcy taki gadżet się przyda. Jeszcze raz podkreślmy, że taki kubek powinien być ładny, z nienarzucającym się logiem. Oczywiście, jak sama nazwa wskazuje, gadżety reklamowe są formą reklamy, więc osoba obdarowana od razu powinna zidentyfikować, że dany gadżet należy do konkretnej firmy. Ale róbmy to z umiarem 🙂

Do zbioru pt. “nietypowe gadżety reklamowe” dodalibyśmy też stojak na telefon, lunchbox ze stali nierdzewnej czy ostatnio bardzo modne papierowe torebki z nasionami dzikich kwiatów. Te dwa pierwsze przedmioty są bardzo użyteczne, a ten trzeci z kolei od razu wywołuje pozytywne emocje. Kwiaty, łąka kwiatowa, pszczoły, natura – umożliwienie nam zasadzenia takich nasion gdzieś w ogródku i zrobienia czegoś dobrego dla świata sprawia, że od razu milej myślimy o samym obdarowującym, czyli firmie, od której dostaliśmy gadżety reklamowe za darmo.

Czy warto inwestować więcej w gadżety elektroniczne reklamowe?

Uczestnicy konferencji w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Gdańsku czy innych dużych miastach, na pewno spotkali się, że na tych dużych krajowych eventach rozdawane są też gadżety elektroniczne reklamowe. Zaliczają się do nich m.in. powerbanki, pendrive’y, głośniczki bluetooth, słuchawki bezprzewodowe i ładowarki indukcyjne. Tego typu gadżety są oczywiście dużo droższe niż długopisy czy breloczki do kluczy. Jest to jednak inwestycja w lepszą reklamę.

Wyobraźcie sobie sytuację, kiedy nasz potencjalny Klient otrzymuje na konferencji w Krakowie głośnik bluetooth. Co z nim robi? Jest to ciekawy, praktyczny i bardziej wartościowy upominek, więc z pewnością zabiera go do domu. To już połowa naszego sukcesu. Drugą połową jest to, jeśli z niego korzysta. A kto nie lubi słuchać muzyki? Takie głośniczki przydają się np. na wakacjach, na imprezie w plenerze czy na ognisku. Włączając go i wyłączając, zawsze będzie widział logo naszej firmy. A jeśli słucha muzyki z głośniczka w towarzystwie znajomych lub nieznajomych? To jeszcze dodatkowo jest duża szansa, że zainteresują się tym gadżetem inne osoby, które zobaczą naszego logo i postanowią je wygooglować i sprawdzić, czy jest to marka sprzętu muzycznego, czy może jednak nie.

Podkreślamy, że jest to większa inwestycja niż zamawiając tanie gadżety reklamowe dla firm, ale to jak porównywać działania marketingowe nastawione na ilość z tymi nastawionymi na jakość. Jakość zawsze się obroni!

Firmowe gadżety reklamowe na event zabieramy zwykle w dużych ilościach, bo zwykle są to tanie przedmioty. Kiedy planujemy kupić coś droższego, wtedy możemy zamówić ich mniej i wręczać tylko tym uczestnikom targów czy konferencji, którzy podejdą do nas i przynajmniej zamienią kilka zdań z nami.

Ciekawym pomysłem może być zakup gadżetów reklamowych dla dzieci. Uczestnicy spotkania ucieszą się, że mogą z delegacji przynieść dziecku prezent, więc zapewne wezmą gadżet do domu. Mogą to być kolorowe farbki lub długopisy, a mogą to być również bańki mydlane z logotypem naszej firmy.

A jakie Wy zamawiacie zwykle gadżety reklamowe? Konferencja to nie jedyne miejsce, w której można wręczyć obecnym i potencjalnym Klientom logowane upominki. Pamiętajcie, że do tych ważnych dla nas osób, możemy gadżety przesłać pocztą. Warto więc mieć zawsze trochę gadżetów w zapasie, nawet jeśli akurat nie ma w planach żadnego eventu do odwiedzenia 😉

Share:
Komentarze

Your email address will not be published. Required fields are marked *