Zapewne wiele razy słyszałeś wyrażenie “briefing prasowy”, ale czym on tak naprawdę jest. Co odróżnia go od konferencji prasowej i gdzie zwykle się go organizuje? Śpieszymy z odpowiedziami!

Briefing prasowy – co to jest?

To nic innego jak spotkanie z dziennikarzami, podczas którego porusza się konkretny problem czy zagadnienie. Osoba, która została upoważniona do udzielania informacji dzieli się nimi z dziennikarzami podczas krótkiego spotkania. Liczy się minimum czasu, a maksimum informacji. Celem takich spotkań jest przede wszystkim szybsze rozejście się informacji do opinii publicznej. Dziennikarze dzielą się newsami za pośrednictwem swoich mediów, dzięki czemu te trafiają szybko i skutecznie do dużego grona odbiorców.

Organizacja briefingu prasowego może wydawać się dużo bardziej pracochłonną czynnością niż napisanie po prostu krótkiego komunikatu prasowego i wysłanie do poszczególnych mediów (telewizyjnych, radiowych, internetowych czy gazet). I tak rzeczywiście jest, nie zaprzeczamy. W końcu nie tak łatwo jest zgromadzić dziennikarzy różnych stacji i gazet w jednym miejscu i w jednym czasie. Tym bardziej, że takie spotkania organizowane są w krótkim przedziale czasowym, bo temat briefingu prasowego zwykle jest bardzo ważny i aktualny tu i teraz. Jest to jednak na pewno bardziej skuteczny sposób na dotarcie z informacją do opinii publicznej niż za pomocą standardowego komunikatu prasowego. No i na pewno podnosi rangę omawianego zdarzenia.

Briefing prasowy a konferencja prasowa

No dobrze, ale niektórzy mogli, by powiedzieć, że powyższy opis pasuje równie dobrze do konferencji prasowej. I tu nie zaprzeczymy, ponieważ podobieństwo między jednym a drugim jest niewielkie. Co więc odróżnia briefing prasowy od konferencji prasowej? Przede wszystkim mniejsza złożoność organizacji takiego spotkania i sam czas trwania. Ten pierwszy charakteryzuje się bardziej zwięzłą formą (20 minut na przekazanie informacji, a później pytania dziennikarzy). O briefingu mówimy też wtedy, kiedy charakter spotkania jest bardziej swobodny. Różnice znajdziemy także w liczbie występujących osób. Na briefingu występują maksymalnie trzy osoby.

Gdzie zorganizować briefing prasowy?

Jeśli już wiemy, czym jest ten cały briefing prasowy i dlaczego nie jest on konferencją, to teraz nasuwa się pytanie – gdzie go najlepiej zorganizować? Jest kilka kluczowych czynników, na które warto zwrócić uwagę. Akurat niektóre z nich pokrywają się z czynnikami, które zwykle bierze się pod uwagę organizując konferencje.

Przede wszystkim ważna jest lokalizacja obiektu, w którym postanowimy zorganizować spotkanie. Musi być ona korzystna – najlepiej w centrum miasta. Wszystko po to, by dziennikarze bez problemu mogli dotrzeć na czas. Jeśli wybierzemy obrzeża miasta lub jakąś małą mieścinę (bo wynajem sali jest tam tańszy) to nie dziwcie się, jeśli na Wasz briefing nikt przyjedzie – no ewentualnie małe lokalne media, które i tak mają siedzibę w okolicy 😉 Warto wybrać też raczej duże miasta. Sale konferencyjne w Warszawie, które sprawdzą się na tego typu wydarzenie, znajdują się np. w Hotelu Lord, Centrum Konferencyjnym WEST GATE, w Vizja Park czy Centrum Konferencyjnym ADN. Oczywiście miejsc w Warszawie na organizację jest znacznie więcej, ale podaliśmy akurat te, które nie dość, że są w centrum miasta, to jeszcze są obiektami konferencyjnymi z parkingiem własnym.

A co jeśli planujemy organizację briefingu w Wielkopolsce? Sale szkoleniowe w Poznaniu znajdziemy m.in. w Don Prestige Residence, Concordia Design czy Novotel Poznań Centrum. Moglibyśmy tak wymieniać obiekty w różnych miastach, ale lepiej jeśli po prostu w wyszukiwarce na naszej stronie wpiszcie interesującą Was lokalizację. Będziemy mieli listę najciekawszych obiektów na organizację briefingu prasowego.

Share:
Komentarze

Your email address will not be published. Required fields are marked *