W dniach 27-29 marca br. w Międzynarodowym Centrum Targowo-Kongresowym Ptak Warsaw Expo odbyła się kolejna edycja Targów EuroGastro i WorldHotel. I tym razem odwiedzający mogli zapoznać się z wieloma nowinkami dotyczącymi branży hotelarskiej i gastronomicznej. W tym roku stoiska blisko 300 wystawców z 21 krajów odwiedziło ponad 22 tys. osób.
Tegoroczni wystawcy
Najnowsza zmywarka podblatowa z serii UC, system czyszczenia garderoby w wodzie czy bogata oferta zaparzaczy kawy to tylko jedne z nielicznych innowacyjnych sprzętów, które pojawiły się w tym roku na stoiskach targowych EuroGastro i WorldHotel. W tym roku w Warszawie prezentowały się topowe firmy – m. in. Winterhalter, Electrolux i Koree. Oprócz tego, odwiedzający mogli liczyć także na degustacje oraz pokazy pokazy prowadzone przez wielkie osobowości branży kulinarnej. Stoisko Morello Forni kusiło gości aromatem włoskiej pizzy, prezentując tym samym piece do ich wypieku.
Stoisko marki Hendi, której ambasadorem jest Kurt Scheller przyciągało widownię jak magnes, podobnie jak Barbara Pacholczyk, która dzięki swojej pasji zgromadziła liczną publiczność przed Stoiskiem Domowego Sanatorium Zimnoch, częstując ją świeżymi sokami z wyciskarek Kuvings. Swoich zwolenników zdobyła nalewka Cztery Pory Roku od Nalewek Staropolskich oraz czekoladki, które ręcznie wyrabiał Marcin Paździor. Mimo to, jurorów konkursu zachwyciła śliwkowa tarta, firmy M&K i to ona zdobyła nagrodę za najlepszy targowy produkt. Karol Łabędzki - właściciel marki zaznaczył, że jest to smakołyk sporządzony według autorskiego przepisu. Papstar Polska i Duni to firmy, które podczas tegorocznych Targów promowały produkty proekologiczne – m. in. Serwetki biodegradowalne. Widownia z pewnością nie mogła narzekać na brak różnorodności.
Opinie dotyczące zmiany lokalizacji
W 2019 r. Targi po raz pierwszy odbyły się w warszawskim Centrum Targowo-Kongresowym Ptak Warsaw Expo. Zmiana ta wywołała pozytywne opinie wystawców: Menedżer firmy Electrolux – Janusz Stankiewicz podkreślił, że w tym roku obyło się bez problemów związanych z dojazdem czy ze znalezieniem miejsca parkingowego. Podobnie twierdził prezes Papstar Polska – Jacek Ładziak, dla którego zmiana lokalizacji wydarzenia była bardzo dobrą decyzją ze względu na to, że w sali jest więcej miejsca, dzięki czemu udało się uniknąć tłoku. To tylko nieliczne z wielu pozytywnych opinii. Uczestnicy byli pozytywnie zaskoczeni, ponieważ poprzednie miejsce Targów kojarzyło im się przede wszystkim z trudnościami z dojazdem.
Atrakcyjne pokazy profesjonalistów
W strefach pokazowych Targów mogli zaprezentować się mistrzowie. Ich zmagania każdego dnia były obserwowane przez ogromną publiczność. Na niektórych pokazach zabrakło nawet miejsc siedzących. Wśród licznych konkursów i pokazów mistrzowskich umiejętności, na uwagę zasługuje m. in. International Chef Culinary Cup. W konkursie tym brali udział profesjonaliści, którzy mogli zaprezentować swoje imponujące umiejętności kulinarne.
Popularnością cieszyła się także 11. Olimpiada Kawy, Międzynarodowy Konkurs Barmański “Barmatic Cup” oraz konkurs Smart Cuisine, promujący smaczne, ale przede wszystkim zdrowe, gotowanie. Ciekawym wydarzeniem był konkurs Kulinarny Talent 2019, zorganizowany przez Studio Kulinarne Roberta Sowy. W zmaganiach udział wzięli pełni pasji młodzi kucharze, którzy nie ukończyli jeszcze 23 r. ż. Młodzi adepci sztuki kulinarnej dali wspaniały pokaz, łącząc umiejętności z najnowszymi trendami branży gastronomicznej.
Program edukacyjny dla zawodowców
Dwudniowy program edukacyjny “Profesjonalny Menedżer Restauracji” cieszył się ogromnym zainteresowaniem, wzięło w nim udział ponad 280 osób. Został on opracowany przez Kongres Szefów Kuchni oraz MT Targi Polska. Przez dwa dni uczestnicy zapoznawali się z aspektami prowadzenia biznesu w branży gastronomicznej. Dzięki temu menedżerowie zgromadzili przydatną wiedzę z zakresu ekonomii, marketingu, polityki cenowej i finansów.
Różnorodne szkolenia, warsztaty i konferencje
Na tegorocznych Targach EuroGastro i WorldHotel dla uczestników przygotowano liczne szkolenia, warsztaty i konferencje, w których mogli wziąć udział, by poszerzyć swoją wiedzę. Przygotowano je z myślą o specjalistach działających na co dzień w branży gastronomicznej lub hotelarskiej. Uczestnicy dowiedzieli się m. in. o mitach dotyczących glutenu i gastronomii podczas konferencji “Pieczywo w gastronomii – problem czy szansa?” oraz poznali proste rozwiązania, dzięki którym można zwiększyć obroty i zyski w restauracji, na szkoleniach organizowanych przez V4B – Vision For Business. Magazyn “Czas wina” zorganizował także szkolenie połączone z warsztatami dla sommelierów. Prowadząca spotkanie – Justyna Korn-Suchocka przeszkoliła uczestników m. in. w kwestii odpowiedniego doboru win do potraw.
Najlepsi z najlepszych
W ramach konkursu “Najlepszy Produkt Targów EuroGastro 2019” jury oceniało pięć kategorii. Tegorocznymi laureatami zostali:
W konkursie “Najlepszy Produkt dla Hoteli THE BEST OF WORLDHOTEL 2019” pierwsze miejsce zajęła firma Electrolux za Electrolux Professional SPA – System Czyszczenia Wodnego Garderoby Electrolux Advanced Care 2.0.
W podziękowaniu za wieloletnią współpracę, zdobywcami Grand Prix zostali: Jarek Walczyk, Witold Karol Ignatowski i Kazimierz Kowalski.
Targi EuroGastro i WorldHotel 2020 już niedługo
Tegoroczna edycja wydarzenia zgromadziła ogromną widownię, otworzyła perspektywy rozwoju i dostarczyła wielu nowych możliwości, które można wykorzystać w branży hotelarsko-gastronomicznej. Wszyscy ci, którzy z jakichś powodów nie mogli być obecni w tym roku, mają szansę naprawić ten błąd w roku następnym.
Kolejna edycja Targów EuroGastro i WorldHotel będzie trwała od 25 do 27 marca 2020 r. w Ptak Warsaw Expo. Wszystkich zainteresowanych już dziś serdecznie zapraszamy.
INFORMACJA PRASOWA
Najnowsze artykuły
Teatr Zdrojowy im. S. Moniuszki w Kudowie-Zdroju to wyjątkowe miejsce o ogromnym potencjale, idealne na zorganizowanie konferencji, spotkania biznesowego czy eventu kulturalnego.
Hotel Sopot Marriott Resort & Spa to luksusowy, czterogwiazdkowy obiekt, który zapewni pełen relaks i nowoczesne wyposażenie. Dzięki temu każdy wyjazd okaże się sukcesem.
Szawa Conference jest butikowym Centrum Biznesowym, które pozwala na organizację wydarzeń na najwyższym poziomie.