Pandemia koronawirusa postawiła przed branżą spotkań wiele znaków zapytania. I choć przyzwyczajenie się do funkcjonowania w nowej rzeczywistości oraz stworzenie odpowiednich rozwiązań wymagało wiele czasu, cierpliwości i ryzyka, to dziś możemy mówić o ogromnym sukcesie. To właśnie m.in. jemu poświęcona została ósma edycja Meetings Week Poland.
Wydarzenie to odbyło się w formie hybrydowej i trwało dwa dni - 16 i 17 września. Fizyczne spotkania miały miejsce w pięciu miastach Polski - w Katowicach, Krakowie, Lublinie, Poznaniu oraz Warszawie. Pozostali mogli dołączyć online, biorąc udział w evencie w czasie rzeczywistym. W Meetings Week Poland 2020 wzięło udział aż kilkudziesięciu mówców, którzy reprezentowali wszystkie sektory rynku spotkań.
Meetings Week Poland otworzyli Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, odpowiedzialny za turystykę, oraz Arkadiusz Opoń, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej. W ich przemówieniach w odpowiedni sposób wybrzmiały wyzwania, które podjęła branża spotkań. Uczestnicy paneli w sesji Poland Meetings Destination podejmowali bardzo istotne kwestie, takie jak m.in. komercyjne i edukacyjne potencjały hybrydowych form konferencji czy kongresów. Dyskutowali także o dostępnych narzędziach stymulacji rynku spotkań, które mogą zostać zaoferowane przez samorządy oraz agendy rządowe. Pojawił się również temat lokalnej opłaty turystycznej, nad którą pracę zadeklarował minister Gut-Mostowy.
Sesja, która przygotowana została przez Stowarzyszenie Konferencje & Kongresy w Polsce i Poland Convention Bureau POT, dotyczyła tematu odbudowy przemysłu spotkań za sprawą zrównoważonego rozwoju. Wątek ten podjęły znakomite ekspertki Claudia van’t Hullenaar (Global Destination Sustainable Movement) oraz Lesley Williams (BestCities Global Alliance). Panel dyskusyjny był bardzo emocjonujący - uczestnicy mieli okazję podzielić się przykładami innowacyjnych rozwiązań w obszarze organizacji wydarzeń biznesowych.
Kolejna sesja - B2B Exhibitions - Back to Business prowadzona była przez Polską Izbę Przemysłu Targowego. Podjęty został na niej m.in. temat funkcji targów, zwłaszcza w okresie odbudowy gospodarki. Prelegenci zaznaczyli iż targi odgrywają kluczową rolę w odbudowie biznesu, firmy oraz kontaktów po okresie stagnacji spowodowanej epidemią. Warto także przytoczyć jedne ze statystyk, które tam padły - Światowy Przemysł targowy to PKB w wysokości 167 mld euro, w samej Europie to 92 mld euro.
Zakończeniem pierwszego dnia MWP był finałowy koncert tegorocznych Cyber Wianków – Święta Muzyki 2020 pt. „Zaucha jest dobry na wszystko”, w którym uczestnicy wzięli udział wirtualnie, na scenie w wirtualnym centrum konferencyjnym Avatarland, udostępnionym przez Krakowskie Biuro Festiwalowe i platformę VOD – Play Kraków.
Drugi dzień Meetings Week Poland miał miejsce głównie w Warszawie, choć online można było dołączyć z każdego zakątka kraju i świata. Sesja ta podzielona została na dwa panele. Pierwszy z nich przygotowany został przez Stowarzyszenie Branży Eventowej, drugi przez Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel i SITE Poland. Zagadnienia podjęte na tych panelach to m.in. perspektywy podróży biznesowych i motywacyjnych w obecnej sytuacji oraz przyszłość organizacji wydarzeń w szeroko pojętej branży eventowej. Wśród konkluzji tego panelu, podczas którego rozmówcy zaprezentowali sytuację rynku, wyzwania dotyczące popytu i szansę na odbudowę branży, były m.in. potrzeba rzetelnej i uczciwej komunikacji dotyczącej pandemii i bezpieczeństwa na trzech płaszczyznach: w mass-mediach, po stronie administracji rządowej oraz ze strony branży – organizatorów wyjazdów, obiektów oraz linii lotniczych.
Podczas wydarzenia wielokrotnie podejmowano także temat bezpieczeństwa. Całościowo zagadnienie to przygotował MPI Poland Chapter - wystąpił wówczas gość specjalny, Paul Foster. W swoim przemówieniu skupił się na nowych zasadach bezpieczeństwa w organizacji eventów.
Zwieńczeniem ósmej edycji Meetings Week Poland była gala Kompas Vistuli, podczas której uhonorowano zwycięzców pierwszej edycji konkursu wyróżniającego najlepszych absolwentów Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Wszystkim nagrodzonym serdecznie gratulujemy!
MWP 2020 odbył się w Warszawie (FHouse Warsaw, Novotel Centrum Warszawa), Krakowie (Centrum Kongresowe ICE Kraków), Katowicach, (Międzynarodowe Centrum Kongresowe & Spodek), Poznaniu (MTP Poznań Congress Center), Lublinie (Lubelskie Centrum Konferencyjne) oraz online w Wirtualnym Centrum Targowo-Konferencyjnym Avatarland™. Na żywo wszystkie lokalizacje połączył Brill AV Media.
Z radością pragniemy dodać, że mieliśmy przyjemność być Patronem Medialnym tego wyjątkowego wydarzenie. Dziękujemy za tę możliwość i życzymy dalszych sukcesów!
Najnowsze artykuły
Hotel *** Dworek Wapionka to wyjątkowe miejsce, które łączy klimat wiejskiego dworku z nowoczesnym komfortem.
Hotel Kopieniec Fizjo-Med & SPA to wyjątkowy czterogwiazdkowy obiekt, który harmonijnie łączy nowoczesne udogodnienia z góralską tradycją.
Hotel Lavender to stylowy, trzygwiazdkowy obiekt, zlokalizowany w zabytkowej kamienicy przy ulicy Długiej 49 w Krakowie.