Co roku dużą popularnością cieszy się Strefa Coffee Village na Targach EuroGastro i co roku pozytywnie zaskakuje odwiedzających. Właśnie w tej strefie od 5 do 7 kwietnia w Centrum Targowo-Kongresowego MT Polska toczyły się będą rozmowy i konkursy. A dodatkowo aromat kawy unosić się będzie w każdym zakątku MT Polska.
Szczególną rolę podczas Targów EuroGastro odegra kawa, której kultura picia rozwija się w Polsce. Kawa, którą coraz częściej delektują się Polacy, poprawia samopoczucie. Warto więc zadbać, aby pozostawione przez nią wrażenie było jak najlepsze. Składa się na nie wiele elementów: sprawdzone źródła pochodzenia ziaren, dobór najlepszych mieszanek, odpowiedni sprzęt i akcesoria, wykwalifikowani bariści oraz wybór jakościowej zastawy.
Zaplanowane są bezpłatne warsztaty, podczas których zainteresowani poszerzą wiedzę oraz nabędą nowe umiejętności. Tomasz Obracaj z Apro Trade / Akademia Kawy® zapewnia, że program edukacyjny na EuroGastro przygotowany został z myślą o baristach, menedżerach kawiarni i restauracji, jak i miłośnikach kawy. Każdy znajdzie więc coś dla siebie.
Tematy spotkań obejmą m.in.: zasady w handlu międzynarodowym tym surowcem, omówienie rodzajów kawy i jej pochodzenia, źródła pozyskiwania najlepszych ziaren oraz zajęcia cup tasting.
– Nowością, którą szykujemy w tym roku, będzie szkolenie o wodzie, która jest przecież kluczowym składnikiem kawy. Pokażemy jak sprawdzić jakość tej, którą dysponujemy, a także co zrobić, by ją ulepszyć – zachęca Tomasz Obracaj.
W strefie Coffee Village nie zabraknie specjalistów, m.in. Alfa Kramera, światowej sławy eksperta ds. kawy, inicjatora SCAE (Speciality Coffee Association of Europe) i WBC (World Barista Championship) czy Agnieszki Rojewskiej, mistrzyni Polski Latte Art.
Polska na kawowej mapie świata
Kawa to jeden z najważniejszych produktów rolnych na świecie, a głównym powodem, dla którego konsumenci sięgają po nią, jest smak. Według danych dostarczonych przez firmę Apro Trade każdego roku na świecie spożywa się ponad 9 mln ton kawy, a największymi jej konsumentami są Skandynawowie. Mieszkaniec Finlandii spożywa rocznie 12 kg, Norwegii 9 kg, a Danii 8,8 kg. Kolejnymi krajami z najwyższą konsumpcją na osobę są: Austria (8,8 kg), Szwajcaria (7,9 kg) oraz Niemcy (7 kg). Na Polaka przypada 2,6 kg, jednak nasz rynek nieustannie rośnie. Tomasz Obracaj zwraca uwagę na dodatkowe uwarunkowania spożycia kawy, takie jak elementy historyczne, geograficzne czy klimat.
– Polska to tradycyjnie herbaciany kraj, a kawa zawsze była traktowana jako ekskluzywny napój. Nie bez znaczenia pozostaje także zasobność portfela – dodaje.
Rejestracja online już dostępna
Rejestracji na Targi EuroGastro oraz WorldHotel można już dokonać wypełniając formularz, który znajduje się na stronach: www.eurogastro.com.pl lub www.worldhotel.pl. Obejmuje ona wstęp na oba wydarzenia. Dla klientów biznesowych organizator przewidział 50% zniżki na bilet wstępu przy rejestracji online do 3 kwietnia 2017 roku.
INFORMACJA PRASOWA
Najnowsze artykuły
Karmuszka w Łopkajnach to kameralny, urokliwy obiekt, który zlokalizowany jest w cichej i spokojnej okolicy Warmii i Mazur.
Hotel Almond **** Business & Spa łączy w sobie nowoczesność, komfort oraz kompleksową ofertę, która spełni oczekiwania zarówno gości biznesowych, jak i tych szukających wypoczynku.
Hotel Grano SOLMARINA to nowoczesny obiekt sieci Grano, położony w spokojnej okolicy Trójmiasta, oferujący przestronne pokoje i apartamenty z nowoczesnym wyposażeniem oraz wyśmienitą restaurację.